FASHION/LIFESTYLE

What you don’t know about a Primark event

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
De Primark openingen zijn altijd heel erg gezellig en ook nog eens een kans om bloggers te leren kennen. Ondertussen heb ik al een aantal openingen meegemaakt en het blijft toch steeds spannend. Vele bloggers maken foto’s en/of filmpjes en schrijven daar een stukje over op hun blog. Ik heb ook al een aantal posts hierover maar toen dacht ik, ik mis wat. Afgelopen donderdag was ik bij de opening van Primark Den Haag aanwezig en besefte ik dat er veel meer gebeurd dan wat er meestal gezegd word. Als je wel eens bij een pers opening aanwezig bent geweest, zul je deze dingen zeeee-ker herkennen!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Hier mijn lijst met dingen die je nooit leest over een Primark pers opening. Primania it is!

  1. Ten eerste het opstaan en weggaan. Voor het event moet je toch even wat over hebben, want vaak moet je 6 of 7 uur al je bed uit om je trein te halen. Ik denk dat bijna iedereen wel een keer met de trein naar een opening is geweest, en oh wat is het altijd weer spannend of de treinen vertraging hebben of niet. Ik heb altijd allemaal screenshots in me telefoon van vertrektijden haha.
  2. Het is elke keer weer een verrassing waar de Primark winkel zicht verstopt. Je hebt het adres wel maar eigenlijk weet je gewoon niet waar je heen moet. De ene keer is het 5 minuutjes lopen en de andere keer loop je echt een halfuur rondjes.
  3. Eindelijk aangekomen, staat er al een hele rij. Je gaat netjes in de pers rij staan, en er komen mensen langs je heen die naar binnen willen maar geen uitnodiging hebben. En er zijn ook mensen die zeggen dat ze wel een uitnodiging hebben, maar helaas na 5 minuutjes dus weer buiten staan.
  4. Je mag de winkel naar binnen, en ziet het rek met mandjes staan. Stiekem wil je het mandje alvast meenemen, zodat je hem straks helemaal vol kan gooien. Maar nee, dat is onbeschoft. Eerst even de winkel verder in en de rondleiding afwachten. Toch ga ik zelf nadat ik mijn bezoekers pas en eten heb gekregen gelijk weer terug om een mandje te pakken, want ondertussen heb ik al een paar leuke items gespot!
  5. Oh en over het eten. Het ziet er altijd heerlijk en goed uit, en ik heb ook nog nooit iets slechts over het ontbijt gehoord. Helaas ben ik geen vlees eter, en er zit volgens mij in bijna alles vlees (of vis, juk!). En dan zie ik een heerlijk croissantje liggen, maar dan heb ik mijn handen al vol omdat ik foto’s zit te maken. Decisions..
  6. Toch wil ik wel altijd een glaasje drinken (natuurlijk ook voor de foto). Meestal hebben ze appelsap, perensap en water. Als ik dan vraag: “Is dit appelsap?” zeggen ze ja dit glas is appelsap. Dan neem ik een slok en is het perensap! Ik weet niet of ik de enige ben die dit meemaakt maar het is nu al een aantal keren gebeurd, haha.
  7. Een heerlijk perensapje in mijn ene hand, en om mijn andere arm hangt ook nog een goodiebag. Oh ja, wat zit hier eigenlijk in? Een cadeaukaart natuurlijk! 50 euro shopping money, hier word elke blogger wel blij van. Er zitten ook altijd DVD’s in de goodiebag. Heeft één iemand ze wel eens bekeken? I didn’t..
  8. Elke bezoeker krijgt bij de pers opening een koortje in een bepaalde kleur. Dit omdat er rondleidingen gegeven worden in groepen die op kleur gaan. Oke, ik heb de rondleiding 2x gedaan maar stiekem heb ik hem de laatste aantal keren geskipt. En ik ben echt niet de enige, ahum dames!!
  9. Als de rondleiding klaar is, komt er altijd nog een toespraak. Vaak is dit een wat oudere dame, die volgens mij de eigenaresse is. Het grappige is dat ze Duits praat, maar toch Nederlands probeert te praten. Nou je weet het wel, Duits+Nederlands is geen prachtige uitspraak. Maar toch, chapeau voor die dame!
  10. Ondertussen dat de toespraak aan de gang is ben ik nog snel aan het shoppen. Maar dan, zo rond kwart voor 11 gaan ze al aftellen.. Je hoort ineens een aftelling in koor, en je hoort alle gekke Primark fans buiten gillen. Ja, dan word je wel zenuwachtig. Je zit nog te twijfelen tussen 2 shirtjes maar je moet opschieten, want de massa komt bijna binnen..
  11. Eindelijk bij de kassa aangekomen, zijn ze nog niet open! Bij de opening gaan de kassa’s altijd pas om 11 uur open, dus ben je eerder klaar met shoppen dan zul je toch moeten wachten. Zelf ga ik wel altijd eerder in de rij staan, want om 11 uur wilt ineens iedereen afrekenen.
  12. Het is toch altijd nog spannend wat je nou uiteindelijk moet betalen. Ik probeer steeds niet over mijn shoptegoed heen te gaan, maar het mislukt vrijwel altijd. Ik denk dat bijna niemand onder de €50 blijft.
  13. Eenmaal afgerekend, moet je eigenlijk een soort van vluchten naar de uitgang. Alle mensen zijn al binnen, en de massa word meer en meer. Er komen zoveel mensen binnen, dat er eigenlijk geen uitgang meer is. Drama!

Oke, sommige dingen wat overdreven maar dit is echt hoe het voelt op dat moment (voor mij). Het is soms hectisch, maar als ik dan besef dat ze ongeveer 100 mensen moeten sturen heb ik er wel respect voor. Het is en blijft een leuke ervaring en ik moet zeggen dat het steeds beter georganiseerd word! Herkennen jullie dingen hiervan?

Big Kisses, Kim

26 thoughts on “What you don’t know about a Primark event

  1. Helemaal niet overdreven, want ik herken het allemaal! Ik ben wonderbaarlijk genoeg de eerste keer binnen mijn budget gebleven met 50 cent 😛 Ik was laatst bij de opening i Brussel en daar gingen de kassa’s eerder open en er was een vluchtroute voor de pers. Vet handig!

  2. Deze blogpost kan ik nou waarderen! Ik ben bewust niet naar een opening gegaan, hou niet van die drukte en Den Haag is erg ver.
    Iedereen praat altijd zo leuk en groots over de opening maar het is meer hectiek dan wat anders!
    Alleen al als ik naar een gewoon ‘persevent’ ga van een beautymerk is het altijd een dagtaak en super chaotisch met de treinen! Alles is dus best herkenbaar, haha!

    Liefs
    Kim
    http://kimterstege.nl

  3. Haha heel erg herkenbaar! Ookal ben je voor de grote drukte binnen, je kan niet echt relaxt winkelen. Ik ben altijd kapot na een opening. De laatste twee keer moest ik iets van 3 of 5 euro bij betalen. Deze keer had ik zelfs 8 euro over, ik vond het knap van mezelf, hihi.

  4. Haha wat grappig om te lezen, je hoort hier inderdaad geen enkele blogger over! En hey ik wist niet dat de kassa’s pas om 11 uur open gingen. Het lijkt me leuk om eens mee te maken maar helaas zijn alle openingen altijd te ver weg!

Geef een reactie

