LIFESTYLE

12 things you can do with this weather

boek
Het word kouder, snel donker en ik heb mijn paraplu weer elke dag bij me. Het is echt herfst. Ik vind de herfst (en winter) echt verschrikkelijk, geef mij maar lekker de lente of de zomer. Helaas moeten we toch elk jaar weer door deze periode heen en dat is niet altijd even makkelijk. Want wat kun je nou doen met dit weer? Ik heb een aantal dingen voor jullie op een rijtje gezet zodat je toch nog alles uit een regenachtige herfstdag kunt halen!

  1. Maar natuurlijk, huiswerk maken. Als je echt niks weet te doen, ga dan lekker huiswerk maken of werk alvast voor zodat je later minder werk hebt.
  2. Je kamer (en/of huis) schoonmaken. Omdat ik vrijwel altijd haast heb en ’s avonds te moe ben om schoon te maken, is dit echt perfect voor mij!
  3. Schoenen schoonmaken. Nu denk je misschien wat? Maar ja, kijk maar eens goed naar je schoenen stash. Er zitten heus wel vieze schoenen tussen door dit modderige land.
  4. Je nagels een opknapbeurt geven. Zelf heb ik eigenlijk weinig tijd om mijn nagels te lakken, dit doe ik of tijdens het bloggen, in de trein of op school. Echt tijd ervoor neem ik dus niet. Een thuis dagje is perfect om je nagels gelijk geheel te manicuren!
  5. Je make-up kwasten schoonmaken. Dit klusje word nog steeds veel vergeten, terwijl het heel erg belangrijk is. Hoe schoner je kwast, hoe minder snel je puistjes etc. kunt krijgen!
  6. Zoek je kledingkast uit. Er hangt vast wel kleding in die je niet meer draagt.
  7. Naai dat ene knoopje vast wat al maanden los zit.
  8. Oefen mooie make-up looks!
  9. Decoreer je kamer zoals je dat altijd al gewild hebt.
  10. Sorteer je make-up stash en zoek hem uit. Er kan veeeel meer make-up weg dan dat je denkt.
  11. Geef je planten weer eens water.
  12. Of je kunt natuurlijk jezelf even een heerlijk verwendagje geven. Geniet ervan dat je even niks te doen hebt, reinig je gezicht goed en doe een heerlijk verzorgend en ontspannend maskertje op.

Zelf moet ik het nog leren om deze dagen wat beter te gaan gebruiken, maar ik denk dat dit lijstje al een heel eind helpt! Wat doen jullie altijd op een regenachtige “binnendag”?

Big Kisses, Kim

6 thoughts on “12 things you can do with this weather

  1. Punt 11 is wel wat voor mij. Ik had in de herfstvakantie een plantje gekocht, maar was het gewoon vergeten. Nu is hij jammer genoeg dood. Leuk geschreven!

  2. Schoonmaken vind ik eigenlijk een perfect klusje voor als het weer heel de dag tegenzit! Het vereist niet al te veel werk, en als het dan wat “beter weer” is kun je lekker naar buiten 😀

Geef een reactie

