LIFESTYLE

8 tips om meer water te drinken

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Water, iedereen weet dat het goed voor je is. Maar waarom drinken we het dan zo weinig? Zelf ben ik nu ook bezig met veel water drinken, and I love it! Ik merk geen hele grote verschillen, maar ik merk zeker dat ik me wat fitter voel van binnenuit als ik meer water drink. Ook hoop ik dat mijn huid er uiteindelijk wat mooier op word.

water drinken is gezond

Toch blijft het voor vele lastig om veel water te drinken. Vaak is het gewoon “geen tijd, gewoon vergeten of het vies vinden” de smoesjes die ervoor verzonnen worden. Vroeger vond ik het ook vies, maar nu vind ik het juist heerlijk! Zelf heb ik een aantal tips voor jullie die kunnen helpen met water drinken:

– Drink water met iets wat je lekker vind. Dit moet je natuurlijk even ontdekken, maar zelf vind ik de combinatie walnoten + water echt heerlijk! En dit is natuurlijk dubbel zo gezond..
– Heb je bepaalde medicijnen die je elke dag moet innemen (met een glas water)? Drink gelijk hierna nog een glas water. Je bent toch al bezig!
– Pak gewoon niet altijd naar een glas cola, maar pak ook eens water. Water kan ook heel verfrissend zijn!
– Drink bij je eten alleen maar water, en niks anders. Dit is ook beter voor het verteren van je eten, en je lichaam neemt de vitamines beter op.
– Probeer te ontdekken welk water je lekker vind. Zelf vind ik water van SPA echt vies, en hier drink ik dus ook absoluut niet veel van.
– Neem ’s ochtends een glas water. Vooral de mensen die slecht wakker kunnen worden, zullen dit merken. Je voelt je gelijk wat opgewekter en wat frisser.
– Drink het gewoon als je je verveelt. Of je nou zit te bloggen, de webshop van H&M zit te bekijken of in de trein zit: je kunt makkelijk een paar slokjes water nemen!
– Probeer een routine te vinden, of maak een challenge voor jezelf. Bijvoorbeeld na elk wc bezoek een glas water opdrinken.

En wat ik zelf vooral heb gemerkt, is dat je water moet leren drinken. Zelf was ik nooit iemand die veel water dronk. Ik was altijd meer van de Cola. Maar nu ik meer water drink begin ik het echt lekker te vinden, en merk ik dat ik een minder vol gevoel heb vanbinnen. Je voelt je wat frisser en gezonder van binnen, heerlijk!

Big Kisses, Kim

4 thoughts on “8 tips om meer water te drinken

  1. Ik drink nu ook iets meer dan een jaar bijna geen frisdrank meer. Ik was gewoon bijna verslaafd aan coca-cola. In het begin was het absoluut afkicken maar nu gaat het alsmaar beter en beter. Een glas water drinken in de ochtend om wakker te worden is inderdaad een goed idee. Dat helpt echt.

Geef een reactie

