MAKE-UP/BEAUTY

Hét wondermiddel voor je huid: sheabutter

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Laatst vroeg ik aan mijn lerares (die erg veel ervaring heeft in de schoonheidsbranche, vooral met huidkwaaltjes) wat goed zou zijn voor mijn huid. Mijn huid is de laatste tijd namelijk erg onrustig, helaas denk ik dat dit door de stress komt. Ik wil gewoon dat mijn huid weer gaat stralen! Mijn Lerares adviseerde mij dus om eens producten met sheabutter, of gewoon pure sheabutter te gaan gebruiken. Diezelfde dag ging ik dus naar De Tuinen en kocht ik een potje 100% pure shea butter.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Shea butter is een soort boter die bekend staat om zijn goede eigenschappen voor de huid en voor het lichaam, en word gewonnen uit noten. De geur vind ik zelf onprettig, het ruikt zelfs een beetje muf. Maar waarom is shea butter nou eigenlijk een wondermiddeltje? Hier zijn meerdere redenen voor, en ik had zelf eerlijk gezegd niet verwacht dat het er zoveel waren. Shea butter bevat een hoge dosis vetzuren, vitamine E en A en kaneelzeer. Kaneelzuur is een natuurlijke stof die de huid beschermt tegen UV-stralen. Doordat al deze voedingsstoffen erin zitten, is shea butter goed voor:
– hydratatie van de huid
– het verbeteren van de bloedscirculatie
– het bevorderen van de elasticiteit van de huid
Maar je kunt met shea butter ook een aantal aandoeningen behandelen. Shea butter is ontstekingsremmend en is daarom erg goed om te gebruiken bij bijvoorbeeld:
– brandwonden
– snijwonden
– eczeem
– zonnebrand
– luier uitslag
– littekens
– dermatitis
– psoriasis
Wauw, wat een lijst! Shea butter helpt dus tegen vele ontstekingen en aandoeningen, en zorgt ervoor dat de huid kalmeert.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Maar wat mijn hoofdreden was om shea butter te gaan gebruiken is omdat ik wou dat mijn huid weer ging stralen. Dus wat doet shea butter nou eigenlijk voor de schoonheid van onze huid? Shea butter is vaak terug te vinden in verzorgingsproducten zoals crèmes en maskers. Het is wel beter om gewoon pure shea butter te gebruiken, omdat hier nog veel meer voedingsstoffen en vitamines inzitten. Shea butter makes your skin beautiful, because:
– het verbeterd de elasticiteit van de huid
– het verwijderd roos en gaat roos tegen
– door je lippen in te smeren met shea butter worden ze mooi gehydrateert
– de huid zelf word mooi gehydrateert, en hierdoor gaat je huid er dus ook mooier uitzien
– vermindert rimpels en stelt ze uit
– striae minder laten opvallen en voorkomen
Het heeft dus zo veel voordelen, yay! En omdat het een 100% natuurlijk product is kan het niet schaden voor de huid (dit geld alleen voor de 100% pure shea butter).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Shea butter is een vast hard goedje, wat erg kruimelig is. Met een potje shea butter kun je makkelijk een half jaar doen. Waarom ik gekozen heb voor pure shea butter, is omdat dit het meest voedende is. Ik gebruik het nu 1x in de week als een maskertje, en laat het soms wel een uur zitten. Je moet het daarna wel heel erg goed afspoelen met warm/lauw water en een washandje, omdat het vettige laagje op je huid blijft liggen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zodra je met de shea butter in je handen wrijft, word het pas echt een boter. Je zult merken dat het heel erg vet is, dit is voor mij niet het fijnste maar de werking maakt echt alles goed! Pure shea butter kun je kopen voor €10,- bij de Tuinen. Ik ben helemaal fan&weg, ik heb echt nog nooit zoiets goeds gehad voor mijn huid!

Ik hoop dat jullie wat aan deze tip hebben, als je last hebt van een van de kwaaltjes of ook gewoon een stralende huid wilt raad ik je dit product echt aan! Just try it girls, you will not regret!

XO’s Kim

2 thoughts on “Hét wondermiddel voor je huid: sheabutter

Geef een reactie

